Internet prin Wi-Fi mai rapid decât prin cablu

Săptămâna trecută imediat ce m-am întors acasă de la Cluj, mi-am instalat routerul Asus 1200G+ primit cadou de la parinți de ziua copilului. Acest router lucreaza cu standardul 802.11ac șî utilizează banda de 5 GHz. Wi-Fi-ul Cardul din NUC-ul meu cunoaște acest standard și nu a fost o problemă să ating viteza de 298 Mbps pe Wi-Fi(având un abonament de 300 Mbps de la RDS).
Cu toate acestea săracul meu laptop – Lenovo G500 – avea un Wi-Fi Card care nu știa standardul 802.11ac ca să nu mai spun că și pe standardul 802.11n avea o viteza la internet de maxim 50 Mbps ceea ce e puțin pentru viteza pe care ar trebui să o atingă. Atunci îmi veni ideea fantastică de a schimba Wi-Fi card-ul și căutând o placă care să îmi satisfacă nevoile am dat peste Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth, peste care am reușit să dau și în magazinele online din țară. Citisem pe internet că această placă nu ar fi compatibilă cu laptopul meu pentru că Lenovo are politca de whitelist prin care blochează din BIOS alte plăci decât cele recomandate de ei iar recomandările lor erau de toată jena, cel puțin la internetul din Romania.
Am comandat totuși placa pentru că citesem pe mai multe forumuri cum că ai putea instala placa dacă modezi BIOS-ul.
După multe căutări și documentări în prealabil și cu puțin ajutor am reușit să modez BIOS-ul și să instalez placa.

Rezultate pe banda de 5GHz și standard 802.11ac:

Rezultate pe banda de 2,4GHz și standard 802.11n:

Ca o concluzie, placa își merită banii, mai ales dacă aveți un laptop de 2-3 ani și doriți să îi faceți o îmbunătățire și după cum îi spune și titlul, acum am o viteză mai mare pe Wi-Fi decât prin cablu(mă bătea gândul să schimb și adaptorul ethernet cu unul gigabit dar e integrat pe placa de bază).

Lasă un răspuns

