Dialog în trei sau monologul sufletului

Dialog în trei sau monologul sufletului
By Andrew Diaconesque

EU: Ne-am adunat aici să rezolvăm odată trecutul, prezentul si viitorul să știm ce-am greșit și să nu mai repetăm aceleași greșeli.
EGO: Da… vezi să nu. Așa ai zis și data trecută cu trecutu’ și nu am rezolvat nimic.
EU: Asta crezi tu. Mare parte din trecut s-a rezolvat.
EGO: Mare parte… Bine zici… Trecutul e cancer, e stupid, e aiurea… îi dăm foc dacă se poate. Nu m-ar deranja să dispară.
EU: Nu-i treaba ta să judeci asta asta, PERSOANĂ e responsabil de trecut.
EGO: Și? Nu vezi că doar își plânge de milă? E slab, ca întotdeauna.
PERSOANĂ: Să știi că te-am auzit, lasă-mă în pace…
EU: Gata cearta. Să o luam cu începutul.
EGO: De parcă am începe cu sfărșitul.
EU: Despre trecutul 1 ce putem spune și dacă închidem capitolul ăsta odată?
PERSOANĂ: Cred ca ar fi bine sa îl îndepărtăm cât mai tare, fără ca cineva, la tine mă refer EGO, să tot caute să se răzbune.
EGO: Vezi să nu… Eu nu primesc ordine de la tine. Vrei să ne certăm din nou? Îți mai amintești ce s-a întamplat ultimele două dăți? Prima data ne-am ars rău și EU a rămas de unu singur și asta tot din cauza la trecutul 1; eu nu mai vreau să fie EL în starea aia. Și a doua oară a fost la granița dintre trecutul 2 si trecutul 3, perioada aia critică, când am pierdut șirul evenimentelor.
EU: No, hai să rezolvăm trecutul 2. Totul a fost bine la început. A aparut EA2, era minunată și EL ținea mult la EA2, dar nu putea să fie cel ales pentru că viața e nedreaptă. EGO, de ce nu ai spus stop mai repede și nu ai renunțat de prima dată? Ai crezut că poți să o schimbi? Noi nu putem să intervenim și să o controlăm; doar pe EL îl putem ghida. Acțiunile noastre greșite îl rănesc pe EL dar mai ales pe noi.
EGO: Și să pierd în fața unei persoane pe care nu dau 2 lei? Niciodată.
EU: Nu vezi ce i-ai facut lu’ PERSOANĂ? Din cauza mândriei și prostiei tale încă mai suferă uneori. A vrut să repare situația și să vorbească în perioada aceea cu EA1, dar tu nu l-ai lăsat. Gandește-te că poate ar fi fost mai fericit lânga EA1, pentru că EL se întelege foarte bine cu ea și nu vrea să pățească ceva, dar tu ai vrut să câștigi pariul ăla inutil.
PERSOANĂ: Îmi cer scuze că nu am fost mai puternic.
EU: Știi că în momentul de față nu se mai poate face nimic. Au survenit destule schimbări majore cât să nu mai depindă de noi. Trebuie să ne concentrăm pe viitor acum. PERSOANĂ, gata cu șansele prea multe acordate aiurea și cu suferința. EGO, gata cu pariurile astea stupide și privește dincolo de aparențe.
PERSOANĂ: Am înțeles. Încerc să nu mai trag de trecut.
EU: Asa să faci, vezi că nu uit. Iar tu EGO?
EGO: Am remușcări pentru pariul ăla. A fost cea mai mare prostie pe care o puteam face. Nu o să se mai repete.
EU: Înțeleg că acum îți pare rău dar înțelege că e prea târziu. Asta e viața… Poate data viitoare… Bun, discuția noastră înseamnă că s-a sfârșit. Vreau să văd o îmbunătățire în viitor.

Lasă un răspuns

